با ارزش ترین برندهای سال ۲۰۱۵ کدامند؟

با ارزش ترین برندهای سال ۲۰۱۵ کدامند؟

روزهای پایانی سال میلادی است و زمان مقایسه و رقابت برندهای معتبر جهانی فرا می رسد. امسال نیز همچون پانزده سال گذشته، موسسه اینتربرند Interbrand گزارش با ارزش ترین برندهای سال دنیا ( Best Global Brands ) را منتشر کرده است.

مبنای ارزش گذاری برندها

تخمین ارزش یک شرکت، بر اساس عملکرد مالی، قدرت نفوذ برند در خرید مشتری‌ها و توانایی آن در قیمت‌گذاری بالا انجام می‌شود.

با ارزش ترین برندهای سال

براساس این گزارش، برند اپل و گوگل برای سومین سال پیاپی مقام خود را در صدر جدول حفظ کردند. برند اپل با ارزشی برابر با ۱۷۰ میلیارد دلار توانسته رشدی ۴۳ درصدی را برای خود رقم بزند. این رقم برای گوگل با ۱۲ درصد رشد برابر با ۱۲۰ میلیارد دلار است.

مایکروسافت جایگاهش را با آی‌بی‌ام عوض کرده و به رتبه چهارم سقوط کرده است. همچنین سامسونگ همانند سال گذشته در رده‌ی هفتم قرار گرفته و آمازون نیز با صعود پنج پله‌ای در رده‌ی دهم قرار گرفته است. سایر‌ برند‌های موجود در ۱۰ جایگاه اول این لیست عبارتند از کوکاکولا، تویوتا، جنرال الکتریک و مک‌دونالد.

۵برند سال اولی

 پنج برند در سال ۲۰۱۵ برای اولین‌بار وارد فهرست شده‌اند: برند لگو Lego در رتبه ۸۲، پی‌پال PayPal در رتبه ۹۷، برند اتومبیل مینی Mini در رتبه ۹۸، برند موت و چاندون Moët & Chandon در رتبه ۹۹ و برند لنوو رتبه صدم فهرست را از آن خود کرده‌اند.
 

جالب توجه است که لنوو دومین برند چینی حاضر در فهرست با ارزش‌ترین برندهای دنیا در سال ۲۰۱۵ است، برند هواوی که در سال ۲۰۱۴ وارد این فهرست شده بود در سال ۲۰۱۵ جایگاه ۸۸ را از آن خود کرده است.

حضور درخشان برندهای فناوری و خودروسازی

برندهای فعال در حوزه فناوری و خودروسازی در سال ۲۰۱۵ مجموعاً ۲۸ جایگاه را گرفته‌اند. برندهای فناوری در مجموع بیش از ۳۳ درصد از کل ارزش فهرست با ارزش‌ترین برندهای دنیا را در سال ۲۰۱۵ از آن خود کرده‌اند.

ده برند برتر دنیا در سال ۲۰۱۵

Apple (#1, +43%)
Google (#2, +12%)
Coca-Cola (#3, -4%)
Microsoft (#4, +11%)
IBM (#5, -10%)
Toyota (#6, +16%)
Samsung (#7, 0%)
GE (#8, -7%)
McDonald’s (#9, -6%)
Amazon (#10, +29%)

 

رشد یافته‌ترین برندهای دنیا در سال ۲۰۱۵

Facebook (#23, +54%)
Apple (#1, +43%)
Amazon (#10, +29%)
Hermès (#41, +22%)
Nissan (#49, +19%)

 

(برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید)

ranking of Rankings 
 
منبع: روزنامه کسب و کار

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.